Després de cursar art dramàtic a la Central School of Speech and Drama de Londres (1947-51), fundà el Cockpit Theatre Club, inspirant-se en la tradició elisabetiana del segle XVI, on experimentà diversos muntatges en un espai obert. Els anys 1953-56 exercí la docència a la Central School, mentre escrivia obres teatrals de marcat caràcter experimental, una de les quals, The Sport of My Mad Mother (1956), guanyà el premi anual de L’Observer (tot i que fou retirada poc després de l’estrena pels atacs de la crítica i el públic). Feu també versions de Čekhov i d’Ibsen que aconseguiren un notable ressò. Obtingué un gran èxit amb la comèdia de tema sexual The Knack (1962) ), que Richard Lester adaptà al cinema i que obtingué el gran premi del Festival de Canes el 1965. Interpretat per uns dos-cents actors, l’espectacle The Rising Generation (1969), una paràbola sobre la intolerància i el totalitarisme, tingué una recepció desigual en ser considerada una crida a la revolta.
Instal·lada amb el seu marit el 1975 a Lyme Regis (Dorset), hi fundà el Colway Theatre Trust (1979), que desenvolupà el que anomenà Community Plays (traduïble per ‘teatre comunitari’), modalitat teatral centrada en les problemàtiques de localitats concretes, amb personal gairebé exclusivament no professional. Aquest tipus de teatre, amb títols com The Reckoning, The Tide, Under the Gods o Changing Places, del qual escriví un manual (1987), s’estengué posteriorment a altres parts d’Anglaterra. Escriví també nombroses obres per a infants que anomenà genèricament Jelliplays.