Desenvolupà les seves primeres experiències en el camp de la pintura, amb obres que representen siluetes contrastades, sobretot en el període 1963-70. Més tard, se centrà en l’experimentació; vers l’any 1971 començà a aproximar-se als plantejaments de l’anomenat art conceptual i, després d’alguns tempteigs, se centrà en l’experimentació sobre mitjans alternatius, principalment el vídeo. De fet, hom el considera un dels pioners de l’art conceptual als Països Catalans i l’introductor i màxim conreador del videoart al nostre país.
D’ençà del 1971 resideix habitualment a Nova York, des d’on s’ha donat a conèixer arreu. A l’Hospitalet de Llobregat té instal·lat el seu arxiu-magatzem.
Ha exercit com a professor al Center for Advanced Studies de Cambridge (Massachusetts), a la Universitat de San Diego, a l’Escola de Belles Arts de Bordeus, a l’Escola Nacional de Belles Arts de París i a la Universitat de São Paulo, entre d’altres.
Entre els seus muntatges audiovisuals, cal esmentar obres com Canal local (1974, Cadaqués), Arte-Vida (1974, Barcelona), Hoy-Acción/Situación (1975-76) Transfer (1975), The Last Ten Minutes (1977), Oh Subjectivity (1978), Between the Lines (1979), Dos colors (1979, Barcelona), This is Not an Advertisement (1985, Nova York), The Board Room (1987), Political Advertisement (1988-2024, Nova York), CEE Project (1989-99), The Limousine Project (1990, Manhattan, Nova York), Words. The Press Conference Room (1993), Stadium IX (1993, Berlín), About academy (2011), Red (2017), Mantones de Manila (2021, Manila), Lugar Público (2025, São Paulo), etc.
Entre l’octubre del 1998 i el setembre del 1999, per iniciativa del centre Witte de With, desenvolupà el projecte On Translation en diferents institucions de la ciutat de Rotterdam, en què reflexionava al voltant de conceptes com ara la traducció, recepció i interpretació en la cultura contemporània, i reclamava la capacitat crítica del públic de convertir la percepció en significat, en la revisió del projecte presentada al MACBA: On Translation. La imatge (2002). El 2003 el Museum Om Ostwal li feu una exposició i el 2005 estigué present al pavelló de l’Estat espanyol a la 51a Biennal de Venècia amb On Translation. I Giardini. El 2009 presentà al pavelló Mies van der Rohe de Barcelona l’exposició On translation: paper BP/MVDR, que prenia com a referent l’olor. El 2011 estrenà la instal·lació i projecte videogràfic Between the Frames: The Forum (Barcelona), 1983-1993, un projecte realitzat al llarg de 10 anys que reuneix les veus de 156 agents culturals i que forma part de la col·lecció MACBA.
L’any 1984 rebé el premi Guggenheim, el 1986 el New Works de la Massachusetts Council for the Arts, el 1996 el Premi Nacional d’Arts Plàstiques, el 2005 el Premio Nacional d’arts gràfiques del ministeri de cultura espanyol, el 2009 el Premio Velázquez de Artes Plásticas i el 2013 el Premi GAC de les Galeries d’Art de Catalunya per a la seva trajectòria.