Desenvolupà les seves primeres experiències en el camp de la pintura, amb obres que representen siluetes contrastades, sobretot en el període 1963-70. Més tard, es centrà en l’experimentació; vers l’any 1971 començà a aproximar-se als plantejaments de l’anomenat art conceptual i, després d’alguns tempteigs, se centrà en l’experimentació sobre mitjans alternatius, principalment el vídeo. De fet, hom el considera un dels pioners de l’art conceptual als Països Catalans i l’introductor i màxim conreador del vídeoart al nostre país. D’ençà del 1971 resideix habitualment als EUA, on exerceix com a professor al Center for Advanced Studies de Cambridge (Massachusetts) i des d’on s’ha donat a conèixer arreu. Entre els seus muntatges audiovisuals, cal esmentar obres com Cadaqués , Canal local (1974), Transfer (1975), The Last Ten Minutes (1977), Oh Subjectivity (1978) i Between the Lines (1979). Entre l’octubre del 1998 i el setembre del 1999, per iniciativa del centre Witte de With, desenvolupà el projecte On Translation en diferents institucions de la ciutat de Rotterdam, en què reflexionava al voltant de conceptes com ara la traducció, recepció i interpretació en la cultura contemporània, i reclamava la capacitat crítica del públic de convertir la percepció en significat, projecte presentat al MACBA El 2002. El 2003 el Museum Om Ostwal li féu una exposició i el 2005 estigué present al pavelló de l’Estat espanyol a la 51a Biennal de Venècia. El 2009 presentà al pavelló Mies van der Rohe de Barcelona l’exposició On translation: paper BP/MVDR , que pren com a referent l’olor. L’any 1984 rebé el premi Guggenheim, el 1986 el New Works de la Massachusetts Council for the Arts i el 2005 el Premio Nacional d’arts gràfiques del ministeri de cultura espanyol.