avaluació institucional

f
Educació

En una unitat universitària, procés de reflexió i anàlisi que va adreçat a detectar els punts forts i febles i a proposar accions de millora.

Aquest procés es basa en una avaluació interna o autoavaluació per part d’un comitè intern (format per responsables acadèmics, professorat, personal d’administració i serveis i estudiants), el qual elabora un informe en què consta una valoració crítica de la informació recollida i la detecció dels punts forts i febles i la proposta d’accions de millora, i en una avaluació externa , en què un comitè d’experts externs (format per professors, professionals i tècnics d’avaluació aliens a la unitat avaluada) contrasten l’informe intern amb les pròpies observacions, opinions i valoracions recollides en la unitat durant la visita in situ , les quals queden reflectides en un informe extern. Basant-se en aquests dos informes, la unitat avaluada redacta l’informe final d’avaluació. En l' avaluació transversal , un mateix ensenyament o servei comú a totes o algunes de les universitats catalanes és avaluat conjuntament.