banca en línia

f
Economia

Distribució i venda de productes bancaris a través de canals diferents dels tradicionals, especialment per telèfon i internet.

Aquests serveis s’iniciaren amb el telèfon, i a partir de mitjan dècada dels noranta la majoria d’entitats financeres començaren una estratègia de grans inversions a internet, amb l’objectiu d’utilitzar-la com a nou canal. Aquest sistema provocà el naixement de nous bancs virtuals, amb existència només a la xarxa, i de segones marques de les entitats existents, tant bancs com caixes. A partir del 1999 es desenvolupà una intensa cursa per a aconseguir una forta quota de mercat en aquest segment. El BBVA i el BSCH han estat els més actius, però també la resta de grups mitjans com ara el Banc Sabadell i les entitats d’estalvi, com ara “la Caixa”. Aquest sistema de distribució i venda ofereix servei les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any, amb uns rendiments més alts i unes comissions més baixes que les xarxes comercials tradicionals, atès que els costs de les operacions són molt inferiors per a les entitats, fins a 28 vegades.