Estudià al Conservatori del Liceu de Barcelona i, el 1910, a quinze anys, debutà al Teatre Colón de Buenos Aires amb l’òpera Blanca de Beaulieu de C.A. Stiattesi, com a membre integrant de la companyia de J. Goula. Un any després intervingué en l’òpera Carmen, de G. Bizet, i interpretà el paper d’Octavian en l’estrena italiana d’El cavaller de la rosa, de R. Strauss, a l’Òpera de Roma. El 1912 debutà al Gran Teatre del Liceu amb Samsó i Dalila, de Saint-Saëns, i consolidà definitivament la seva projecció com a mezzosoprano en l’àmbit internacional.
Intèrpret molt cotitzada per la qualitat extraordinària de la seva veu i de la seva vocalització, actuà amb èxit als principals teatres d’òpera del món: l’Havana (1914), Nova York, Chicago, París, Florència, Madrid, el Liceu de Barcelona o la Scala de Milà —hi debutà el 1925 amb Hansel i Gretel, d’E. Humperdinck—. El 1930 debutà al Queen’s Hall de Londres. Un any més tard, després del seu casament amb l’empresari anglès Ben Rubenstein, s’instal·là a Londres.
Es convertí en una de les primeres intèrprets que ressituaren els papers rossinians per a mezzosoprano de coloratura, especialment amb òperes com El barber de Sevilla, L’italiana in Algeri i La Cenerentola que, del 1934 al 1935, cantà al Covent Garden de Londres. També interpretà papers d’òperes de Mozart, Donizzeti, Puccini o Ravel, entre d’altres. Col·laborà amb la soprano Maria Barrientos i el baríton Marcos Redondo. La seva dedicació al lied fou també molt notable. Celebrà recitals, sovint, al Palau de la Música Catalana de Barcelona.
Enregistrà més de dos-cents discs d’àries i duets d’òpera, sarsuela i cançó espanyola, però no deixà cap enregistrament d’una obra sencera.