contingut

m
Educació

Matèria d’aprenentatge fixada pels currículums escolars.

Generalment hom parla de continguts (utilitzant la forma plural d’aquest terme) per a designar el conjunt d’aprenentatges que hom es proposa ensenyar o aprendre dins d’una determinada àrea o disciplina escolar. La programació de continguts i la programació d’objectius constitueixen un binomi essencial en la majoria de projectes curriculars. Els objectius concreten el grau o nivell d’aprenentatge dels continguts que es pretenen assolir. En les estructures d’ensenyament tradicionals, els continguts es refereixen només als fets, als conceptes i als principis conceptuals de cadascuna de les disciplines o sabers. Actualment hom considera que els continguts abasten un camp d’actuació superior al que els era assignat tradicionalment. Hi ha tres categories de continguts: els que fan referència a fets, conceptes i principis conceptuals, els que comprenen els procediments (entenent com a tals les destreses, les tècniques, els mètodes, els recursos d’aprenentatge i les estratègies d’aprenentatge) i, finalment, els que recullen els valors, les normes i les actituds que es proposen com a matèria d’aprenentatge.