Estudià a l’Acadèmia de Brera de Belles Arts de Milà. S’inicià en la direcció artística i en el gènere documental, i a la dècada de 1960 començà a dirigir films de ficció, amb predomini del gènere d’intriga, acció i policíac (sovint inspirats en la màfia, cosa que li comportà problemes amb la censura), com ara Il Rossetto (1960), Il giorno della civetta (1968), La moglie più bella (1970), Confessione di un commissario di polizia al procuratore della repubblica (1971), L'istruttoria è chiusa: dimentichi (1972), Perché si uccide un magistrato (1975), Io ho paura (1977), L’avvertimento (1980), Pizza Connection (1985, premiada al Festival de Berlín) i Assassini dei giorni di festa (2002). Realitzà també les adaptacions literàries L'isola di Arturo (1962) i La noia (1963), basades en les novel·les d’Elsa Morante i Alberto Moravia, respectivament. Rodà també el drama La rimpatriata (1963), El chuncho, quien sabe? (1966), ambientada en el Mèxic revolucionari, l’anticlerical Il sorriso del grande tentatore (1974), l’spagghetti-western Un genio, due compari, un pollo (1975) i el thriller bíblic L’inchiesta (1986). Dirigí algunes sèries de televisió, entre les quals destaca La Piovra (1984), tambè sobre la màfia.