diari gratuït

m
Periodisme

20 Minutos , diari gratuït

© 20 Minutos

Diari distribuït gratuïtament.

Els diaris gratuïts es reparteixen de dilluns a divendres a primera hora del matí i en nuclis urbans densament poblats. Són finançats únicament a través de la publicitat i se'ls atribueixen uns continguts més propers als ciutadans que els diaris tradicionals i en general hom hi constata una certa voluntat d’evitar posicionaments que puguin ésser identificats amb ideologies molt clares. La iniciativa sorgí als anys noranta als EUA i els països nòrdics. Els diaris gratuïts han repercutit, especialment en el moment de la seva aparició, en la davallada de vendes de la premsa convencional. Al febrer de l’any 2000 aparegué a Madrid Madrid y m@s , el primer diari gratuït a l’Estat espanyol; se'n distribuïren 100.000 exemplars, principalment en els transports públics. Uns mesos després apareixia Barcelona y m@s . Aquest diari (que posteriorment esdevingué 20 minutos ) i Metro , el seu principal competidor, tenien una mitjana diària estimada de dos milions de lectors segons l’Oficina de Justificació de la Difusió.