Soci de la secció de cinema del Centre Excursionista de Catalunya (1932), realitzà per a aquesta entitat el seu primer curt, Fums de glòria. Juntament amb J.M Galceran i D. de Caralt coordinà Cinema Amateur, la revista de la secció (que amb Josep Torrella tornà a dirigir en 1952-59, rebatejada com Otro Cine). Als anys trenta rodà alguns curts de ficció i didàctics o publicitaris, dels quals sobresurt L’home important (1935). El 1933 elaborà per a la Generalitat la proposta Quina hauria d’ésser la funció dels organismes oficials per utilitzar l’acció del cinema com a instrument de cultura. L’anv 1934, amb el seu germà Josep Maria Giménez fundà l’empresa Industrial Cinematogràfica Comercial i Artística (ICCA) per a la realització de produccions industrials i publicitàries, que tancà el 1936, i el 1936 esdevingué soci de J.M. Galceran del laboratori i el taller Cinematografia Amateur, que adquirí el 1954, empresa dins la qual patentà diverses invencions de l’utillatge cinematogràfic, entre els quals un sistema (1942) i un aparell (1945) de projecció amb moviment continu i sense obturació de la llum i un taller de muntage per a fabricar cambres Kolora (1957), de la qual feu tres models i que li permeté crear Cinama Industrial (1958-68), que afegi als Laboratoris Cinama d’Agfacolor (1957-65). El seu fill Anton Giménez i Ribas continuà la dedicació a la cinematografia des d’altres vessants.