Llicenciat en lletres i en arts dramàtiques. L’any 1976 codirigí Quiriquibú, de Joan Brossa (en un muntatge d’una gran originalitat que causà un gran impacte), Home amb blues (una suggestiva tria de poemes del segle X escenificats amb música de jazz) i Onze de setembre, obra de la qual també és autor. Posteriorment ha dirigit o codirigit molts altres muntatges: Vapors (1983) de N. Dunn, L’auca del senyor Esteve (1984), de S. Rusiñol, Mel salvatge, (1986), d’A. ČekhovFantasio (1988), d’A. de Musset, El florido pensil (1997), d’A. Sopeña, La dama enamorada (2001), de J. Puig i Ferreter, El pati (2002), d’E. Vilanova, etc. En 1977-80 dirigí la societat cooperativa Teatre Lliure, que estrenà les seves traduccions de La nit de les tríbades, Abraham i Samuel i la Bella Helena (amb K. Vilar), activitat que ha continuat amb versions d’autors com ara M. Gor'kij, E. Labiche, A. de Musset, A. Schnitzler, D. Fo, S. Sondheim, E. Bond i A. Baricco. Exerceix regularment la crítica teatral i ha publicat estudis i edicions crítiques de texts sobre A. Guimerà, J. Puig i Ferreter, M. Genís i Aguilar, M.A. Capmany, J. Coca, l’estudi L’Institut del Teatre (1913-1988): història gràfica (1990). Ha seguit la seva trajectòria teatral amb els muntatges Damunt l’herba (1986) i Titànic 92 (1988), ambdós de crítica generacional, La Lloll, un xou ben viu (1992), Klowns (1997). Ha elaborat guions de programes televisius, entre els quals Qui? (1990, amb J. Fuster) i el guió de la pel·lícula La febre d’or (1993), de G. Herralde. En 1998-2000 tornà a dirigir el Teatre Lliure (en col·laboració). Membre de l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana, en fou president els anys 2007-15.