Estudià al Conservatori de Madrid. Posteriorment perfeccionà la seva tècnica a l’Acadèmia Musical Chigiana de Siena —on posteriorment ha estat professor— i a la Hochschule de Sarrebruck.
A l’edat de 13 anys feu la seva primera actuació en públic. Després d’haver guanyat diversos premis a Espanya, Itàlia i la Gran Bretanya, el 1959 inicià una brillant carrera com a solista que el portà a actuar en més de cinquanta països.
Figura destacada del Festival de Cheltenham (Gran Bretanya), contribuí a la seva difusió amb les actuacions realitzades entre el 1966 i el 1969. Ha estat una figura habitual del Festival de Granada i, a Catalunya, ha estat convidat habitualment pels festivals de Torroella de Montgrí, la Schubertíada de Vilabertran i el Festival Internacional de Música de Cadaqués. Ha actuat també en diversos clicles en el Palau de la Música Catalana.
El seu ampli repertori comprèn el període clàssic (Mozart), els grans autors romàntics, com Chopin, Schumann i Brahms, i s’ha especialitzat en la música espanyola per a piano.
El 1992 li fou concedit el Premio Nacional de Música i el 1995 rebé la Medalla d’Or del mèrit de les belles arts. El 1996 estrenà a València la seva revisió del Concert per a piano i orquestra de Joaquim Rodrigo, i l’any següent l’enregistrà, amb Manuel Galduf, al capdavant de l’Orquestra de València.
El 1998 rebé la Medalla d’Honor del Festival de Granada, el 2001 fou nomenat Personatge de l’Any de la Southern Methodist University de Dallas, i el 2004, Fill Predilecte de Bilbao per l’ajuntament de la capital basca. El 2000 fou Artista per la Pau de la UNESCO i el 2003 rebé la Gran Creu del mèrit civil.
A més de la seva activitat com a concertista, ha impartit classes magistrals a la Southern Methodist University de Dallas i als cursos d’estiu de l’Accademia Chigiana de Siena.
Des del 2010 ha continuat desenvolupant una intensa activitat concertística internacional, amb recitals i actuacions com a solista amb orquestra a Europa, Amèrica i Austràlia. Malgrat la seva avançada edat, ha mantingut una presència regular als escenaris. El novembre del 2024 actuà com a solista amb l’Orquestra Simfònica de RTVE interpretant el Concert per a piano de Grieg.