Jordi Mesalles i Bisbe

(Barcelona, 2 de gener de 1953 — Barcelona, 9 de novembre de 2005)

Director de teatre i dramaturg.

Vida i obra

S’especialitzà en interpretació a l’Institut del Teatre de Barcelona (1972-75) i des del 1979 hi fou professor de tallers d’interpretació. També fou professor al Col·legi del Teatre. Entre els anys 1976 i 1980 escriví regularment sobre teatre a la revista El viejo Topo.

Entre altres obres, dirigí El despertar de la primavera (1978) de F. Wedekind —premi de Crítica Serra d’Or al millor muntatge teatral (1979)—, Antoni i Cleopatra (1980) de W. Shakespeare, Els Beatles contra els Rolling Stones (1981) de J. Mesalles i M. Casamayor —premi de text teatral Josep Maria Arnau (1980)—, que desencadenà una forta polèmica per l’ús de la llengua i on es presentaven dues joventuts, la burgesa i la marginada, i les seves respectives maneres d’interpretar el món, Brossàrium-1 (1982), sobre les peces Cavall al fons i El Sabater de J. Brossa, La filla del Carmesí (1987) de J.M. de Sagarra, Això és autèntic (1988) de T. Stoppard, American Buffalo (1993) de D. Mamet, En la solitud dels camps de cotó (1994) de B.M. Koltés,  En la solitud dels camps de cotó, de B.-M. Koltès (1995), L’àngel de la informació, d’A. Moravia (1996), Anatol (1996) d’A. Schnitzler,  La ley de la selva (2001) d’E. Lindo, Després de l’assaig (2002) d’I. Bergman, Sik-Sik i El barret de copa (2003) d’E.de Filippo, i Mathilde (2004), de V. Olmi.

Bibliografia

  • Diversos autors (2006): “Monogràfic”. Assaig de Teatre, 54/55.