Titulat enginyer el 1868, treballà a La Maquinista Terrestre i Marítima, que dirigí des del 1880 fins a la seva mort. Projectà, amb Nicolau Tous, els ponts metàl·lics per al ferrocarril de Barcelona a Sant Joan de les Abadesses (1871-72). Les seves obres més importants foren els mercats del Born (1874-76), en col·laboració amb l’arquitecte Josep Fontserè, i de Sant Antoni (1879-82), amb l’arquitecte Antoni Rovira i Trias, ambdues a Barcelona. Inventà una màquina per al marcatge de les dents de les rodes còniques d’engranatge (1876). El 1808 esdevingué gerent de la nova societat La Constructora Naval Espanyola, filial de La Maquinista, i el 1913 fou un dels principals organitzadors del Congrés Nacional de Metal·lúrgics. Fou, entre altres càrrecs, president (1883-84) de l’Associació d’Enginyers Industrials i membre de l’Acadèmia de Ciències i Arts (1904) i de la Société des Ingénieurs Civils de France.
Polític conservador, fou diputat a les corts per Manresa (1891) i per Sant Feliu de Llobregat (1896).
A la mort del seu germà Gaietà protegí i orientà el fill d’aquest, Gaietà Cornet i Palau. El seu fill Josep Maria Cornet i Enrich (Barcelona 1884 — 1937) fou també director de La Maquinista (1916-17 i 1933-36).