Josep Verdú i Feliu

(Vilanova i la Geltrú, Garraf, 21 de setembre de 1852 — Barcelona, 3 de juny de 1885)

Escriptor.

Fill d’un paleta establert a Barcelona el 1865, treballà d’empaperador decorador. Popularitzà el pseudònim de Gestus en publicacions diverses i en revistes satíriques i anticlericals de Barcelona (La Campana de Gràcia, L’Esquella de la Torratxa, La Teula) i de Vilanova (Lo Carril de Vilanova), i en d’altres com Eco de la Exposición Regional, Revista Catalana, de Manresa, i La Llumenera de Nova York.

Feu paròdies teatrals (O beguda o dignitat, Fals i L’estudiant Borrasques), alguna sarsuela (No t’arronsis, 1881, amb música d’Enric Martí i Puig) i escriví moltes peces curtes còmiques, entre les quals Jan petit (1874), Los pintors de Barcelona (1875), Retrets (1878) i Colls i punys (1895), amb Josep O. Molgosa. Li fou premiada amb accèssit a la flor natural una Cançoneta, de tall popular i baladístic, als Jocs Florals de Barcelona (1881) i obtingué diversos premis als certàmens «festius i humorístics» de la Societat L’Aranya.

Pòstumament li foren publicats Poesies festives i sèries (1894), Colección de cantos populares de Murcia (1906), amb un pròleg de Tomás Bretón, i un altre recull de poemes a Lectura Popular (1920).