Estudià amb Margarete Haeser al Conservatori de Zuric i el 1941 debutà en Madama Butterfly al teatre municipal Solothurn-Biel. Passà després a l’Òpera de Zuric (1943-50), on s’anà especialitzant en papers lírics de Mozart i Richard Strauss. Actuà per tot el món i als festivals de Salzburg (des del 1947, on sovint interpretà òperes mozartianes i de Richard Strauss, posteriorment enregistrades en disc), Glyndebourne, etc. Cantà també a l’Òpera de Viena des del 1947 fins a la seva retirada (1974), i del 1953 al 1968 al Metropolitan Opera House de Nova York. Sobresortí en els papers d’Arabella i Ariadne auf Naxos, de Richard Strauss, Donna Elvira (Don Giovanni), la comtessa Almaviva (Le nozze di Figaro, amb què el 1969 es presentà al Liceu de Barcelona), Fiordiligi (Così fan tutte) i Pamina (La flauta màgica), de W.A. Mozart. Destacà també com a intèrpret de lieder.