Actuava com a pintor a la seu de Girona l’any 1380, però el 1383 contractà un retaule a Barcelona, on s’havia establert. La seva activitat a Barcelona com a pintor de retaules fou molt intensa entre els anys 1383 i 1424, fins al punt que, per a un sol any (el 1392), hi ha la notícia que va contractar-ne cinc. Tanmateix, no es conserven pintures documentades del seu període trescentista, en contrast amb els retaules documentats, i subsistents en tot o en part, pertanyents al segle XV: retaules dels Set Goigs de la Mare de Déu, per a Copons (1402); del Salvador, de Sant Salvador de Guardiola (Bages) (1404); de la capella de Sant Antoni, de la seu de Manresa (1410), del qual resta només una gran taula; retaule major de Sant Pere d’Ègara, a Terrassa (1411); retaule major del convent de Santa Clara, de Vic (1415), complet i en un estat de conservació excepcional; retaule de Sant Miquel de Cruïlles (1416), sencer; fragments del retaule de Sant Andreu de Gurb (1417) i de la predel·la del de Seva (1417), etc. L’any 1419 cobrà l’acabament del retaule major del monestir de Santes Creus, començat per Guerau Gener, que abans havia estat associat amb ell. A més de Guerau Gener, hi ha documentats, com a aprenents, diversos col·laboradors seus.
Ell és el representant més ben conegut de l’estil internacional en la seva primera etapa dins la pintura gòtica catalana. Expressionisme, força de color i varietat de policromia són comptats entre les característiques del seu art en la plenitud de l’etapa documentada. Per al període trescentista, mal conegut, hom ha proposat d’atribuir-li el retaule de l’arcàngel Gabriel (catedral de Barcelona) i el de Sant Jordi i de la Mare de Déu (antic convent de Sant Francesc, ara Hospital, a Vilafranca del Penedès). Entre les atribucions del període posterior cal destacar els fragments de dos retaules de la catedral de Barcelona dedicats a sant Andreu i a sant Hipòlit, i altres peces del Museu Episcopal de Vic, on es conserva el conjunt més complet de les seves obres.