Reyes Abades

Reyes Abades Tejedor
(Castilblanco, Badajoz, 25 de juliol de 1949 — Madrid, 1 de febrer de 2018)

Creador d’efectes especials.

D’infant emigrà amb els seus pares a diversos països europeus. Retornà a l’Estat espanyol, on visqué durant uns anys en condicions molt precàries. Pràcticament autodidacte, el 1968 començà a treballar com a tècnic d’efectes especials. Participà en el rodatge de Patton, de Franklin J. Schaffner (1970), com també en la popular sèrie de televisió Curro Jiménez (1976), i es convertí en el primer dissenyador a l’Estat espanyol en aquest camp. Fou també requerit molt sovint per a rodatges de films estrangers a l’Estat espanyol. El 1979 fundà la seva empresa.

Guanyà nou premis Goya als millors efectes especials per ¡Ay, Carmela! (1990, Carlos Saura), Beltenebros (1991, Pilar Miró), Días contados (1994, Imanol Uribe), El día de la bestia (1995, Álex de la Iglesia), Tierra (1996, Julio Medem), Buñuel y la mesa del rey Salomón (2001, Carlos Saura), El Lobo (2004, Miguel Courtois), El laberinto del fauno (2006, Guillermo del Toro) i Balada triste de trompeta (2010, Álex de la Iglesia). També rebé la Medalla d’Or del mèrit en les belles arts (2010).