Fou una de les primeres marques de l’Estat espanyol quant a motocicletes de gran cilindrada (al principi, de 295, 350 i 500 cm3). La producció anual (1976) fou de 4.000 unitats, de cilindrades de 400 i 500 cm3, exportava a vuit estats europeus i fou el principal proveïdor de les forces de policia, de l’exèrcit i d’altres organismes oficials de l’Estat espanyol. No participà mai en competicions. La crisi econòmica obligà a vendre l’empresa a Banesto (1980), que el 4 de novembre de 1981 creà la Sociedad Española de Motocicletas (SEMSA), amb una participació del 50% de capital de Yamaha. SEMSA inicià l’activitat el 1982 a les instal·lacions de l’Hospitalet de Llobregat. Després de successives ampliacions de capital, Yamaha es convertí en propietari de SEMSA, empresa que quedà dissolta el 5 d’abril de 1989. El darrer model produït amb la marca Sanglas fou la Sanglas 500 S2 V5.