Consisteix bàsicament en una bomba generalment de cabal variable (de pistons, d’alvèols o de paletes), en un o més motors hidràulics (d’engranatges, de paletes o d’alvèols), en els òrgans de regulació i control (distribuïdors, vàlvules de seguretat, etc.) i en les canonades de comunicació i el dipòsit del fluid. Els seus avantatges són la capacitat de proporcionar grans esforços amb petits desplaçaments, la possibilitat de regulació sense salts de l’esforç o de la velocitat, l’absència pràctica de desgastaments mecànics i la possibilitat de transmetre el moviment a indrets de difícil accés. Tenen l’inconvenient de la manca de precisió en els desplaçaments mecànics a causa de l’elasticitat del circuit. Les transmissions d’aquesta mena són molt utilitzades per a accionar premses hidràuliques, carretons elevadors, plataformes transportadores de rodes múltiples, servodireccions i servofrens d’automòbil, les taules de certes màquines eina, etc.
f
Tecnologia