Entre el gener i el març del 2011 el govern català derogà l’anomenada zona 80 km/h als accessos a Barcelona i implantà un mapa de velocitats amb límits a 100 i 120 km/h en diversos trams. A més, el sistema de velocitat variable, ja existent a la C-32 (autopista dels túnels del Garraf, entre Castelldefels i el nus del Llobregat) i C-31 (entre Castelldefels i la plaça de Cerdà, a Barcelona), s’estengué a la AP-7/AP-2/B-23 entre Martorell i la Diagonal, que entrà en funcionament al final del gener de 2012. El sistema de control dinàmic de la velocitat permet modificar el límit de velocitat, sempre a la baixa respecte al màxim establert, en funció de les situacions de congestió, possibles incidències de seguretat viària (accidents, incidents, obres o treballs de manteniment), les condicions de contaminació i les inclemències meteorològiques (pluja, boira o vent). Els avantatges són una gestió més eficaç de les incidències viàries i les congestions de trànsit, la millora de la seguretat viària i la reducció de la sinistralitat.
f
Transports