Dels seus membres sobresortiren Muthesius, K.Schmidt, H.Tessenow, Poelzig, T.Fischer, Riemerschmid i H.van de Velde. Fou el primer intent d’afrontar el disseny industrial des del vessant de la indústria, bé que fou molt influït pel moviment anglès d'Arts and Crafts i les teories de William Morris. Entre les activitats de l’associació, cal esmentar les exposicions de Colònia (1914) —que obtingué un gran ressò amb obres com el teatre de H.van de Velde, l’oficina model de Gropius i Meyer, el pavelló austríac de Hoffmann, etc—, i de Weissenhof-Stuttgart (1927). El 1914 el grup s’escindí en dos: Muthesius pugnava per una major racionalització de la producció industrial i Van de Velde defensava la llibertat de creació de l’artista per damunt de tot. El 1933 es paralitzà l’activitat del grup, que tornà a Rheydt (Renània) el 1947, sense l’ímpetu inicial. En altres països, com a Àustria el 1910 (Hofmann, Breuner, Stamd, Frank, etc), a Suïssa el 1913 (Gozzi, Haefeli, Steiger, Roth, etc) i a la Gran Bretanya el 1915 (Design and Industries Association) foren creades associacions pròpies del Werkbund, però sense gaires resultats.