Inicià els estudis musicals de forma autodidàctica i després els aprofundí al Conservatori de Madrid amb C. del Campo, B. Gaviola, J. Cubiles i A. Saco del Valle, entre d’altres. Durant els anys vint començà a compondre música sacra, que s’estrenà en diverses esglésies de Madrid, i també s’inicià en altres gèneres, com ara l’opereta -amb Quereres primeros (1921)-, en la música simfònica i en la música de cambra. El 1939 s’encarregà de la direcció musical del Teatro Español, de Madrid. Una beca concedida el 1941 per la Real Academia de Bellas Artes de San Fernando li permeté d’estudiar cant gregorià a Montserrat amb D. Pujol i G.M. Suñol. Fruit d’aquesta estada al monestir bagenc, sorgiren obres com Variaciones sobre un tema del primer modo del canto gregoriano (1941) i Salve montserratina (1941). A partir del 1941 i durant cinquanta anys fou professor del Colegio de Nuestra Señora del Pilar, a Madrid, on dirigí diversos conjunts corals i orquestrals que, en algunes ocasions, estrenaren obres seves. També fou professor d’harmonia i de composició al Conservatori de Madrid, i exercí la crítica musical i literària en els diaris "Ya" i "ABC". El 1990 rebé el Premio de la Comunidad de Madrid a la Creación Musical. Dins la seva obra, de llenguatge variat, destaca especialment la música de cambra, però també les obres per a orquestra, com l'Obertura optimista (1941), la composició religiosa Laudate eum in organo i les obres vocals Veinticinco canciones líricas (1942-45) i Veinticinco canciones estilo popular (1952).
Quereres primeros, opereta (1921); Aladino o La lámpara maravillosa, il·lustracions musicals (1943); Beata Cándida, ballet (1950-60); La Tarasca, òpera (1956)
Castilla (1927); Estampas africanas (1931); Preludio para una fiesta de salón (1931); Une soirée (1931); Suiteestilo antiguo (1932); Sinfonía en si menor (1938); Sinfonía en sol mayor (1939-40); Tres bailes españoles (1940); Variaciones sobre la escala del primer modo del canto gregoriano (1941); Obertura optimista (1941); Serenata madrileña (1949); Sinfonía lírica (1967-68); Cuatro interludios para una meditación (1979)
Concierto en re menor, 2 pno., orq. (1935-39); Concierto, vl., vla., vlc. (1940); Concierto, vlc., orq. (1944); Concierto, vl., orq. (1946-54); Concierto, guit., petita orq. (1963-66)
Cuarteto en fa sostenido menor nº 1, pno., c. (1931-32); 9 qt. c. (entre els quals: núm. 1, 1930; núm. 8, La melancolía, 1972; núm. 9, 1980); 3 trios vl., vla., vlc. (núm. 1, 1932; núm. 2, 1938; núm. 3, 1983); Suite miniatura, 2 pno. (1935); Sonata en la menor, 2 pno. (1941); 3 qnt. pno. i qt. c. (núm. 1, 1948; núm. 2, 1958); Homenaje a Luigi Cherubini, qt. c. (1956); Sexteto, pno., org., qt. c. (1960); Sonatina, fl., clav. (1973); Trío en la menor, 3 guit. (1978)
Tres nocturnos, pno. (1939); Tríptico, org. (1953); Tres sonatinas, pno. (1955); Sonata, arpa (1969); Variaciones sobre un tema original, guit. (1973)
Miserere, cor masculí (1933); Requiescat in pace, cor masc. (1941); Salve montserratina, cor, org. (1941); Santo rosario, cor fem., org. (1962); Motetes, cor, org. (1964); Eucarastía, S., qt. c. (1967); Escenas de la Pasión, narrador, cor infantil, qt. c. (1971-72); Loa al Santísimo Sacramento, S., qt. c. (1978)
Taedet animam meam vitae meae, T., orq. (1935-39); Misa en honor de Nuestra Señora de las Mercedes, solistes, cor masc. (1941); Salve regina, T., cor masc., orq. (1934-42); Avemaria, T., orq. (1942); Cantata de Navidad, solistes, cor infantil, cor, orq. (1949); Canciones al estilo popular, 1 v., pno. (1952); Nocturno, S., orq. (1955); La exaltación de la Santa Cruz, solistes, cor infantil, cor, orq. (1972); Variacions sobre un tema original, S., cor, orq. (1975)