Després d’haver estat iniciat en la música pel seu pare, assistí a la Kreutzschule de Dresden com a alumne de G.A. Homilius. Aquest darrer, convençut de les aptituds del jove deixeble, encomanà l’ampliació dels seus coneixements a J.A. Hiller. El 1774 anà a Halle, on fou nomenat kantor de la Ulrichskirche. Com a la major part de les ciutats veïnes, aquest càrrec incloïa compromisos de diferents tipus, a voltes allunyats de les tasques pròpies d’un compositor. L’any 1779 fou nomenat màxim responsable musical de la universitat, on impartí classes i promogué sèries de concerts. El 1787 ocupà el lloc de director musical i organista a la Marktkirche, tasca que dugué a terme fins la seva mort. Del seu catàleg destaquen una vintena de cantates, tant religioses com profanes, quatre simfonies i sonates per a teclat. Les seves obligacions docents motivaren la composició de l’obra Clavierschule ('Escola de piano', 1789), que conegué certa popularitat com a mètode d’iniciació i perfeccionament en l’art de tocar instruments de teclat. Cal considerar Türk l’impulsor del ressorgiment de la vida musical de Halle, i alhora el màxim responsable de la revaloració de l’obra de G.F. Händel, fill il·lustre de la ciutat.