Regentà l’empresa del Gran Teatre del Liceu durant els períodes 1915-16, 1918-30, 1933-36 i 1939-47. El seu principal objectiu fou renovar l’activitat del teatre, obrir-lo a les avantguardes artístiques de l’època i sotir de la rutina d’un repertori que s’estava quedant obsolet. Això es materialitzà amb la presentació d’òperes russes -Borís Godunov (1915), El príncep Ígor (1922) i La fira de Sorotxinski (1924)-, l’actuació de noves veus -F. Viñas, M. Barrientos, H. Lázaro, T. Ruffo, M. Fleta, etc.-, i l’estrena d’òperes com El cavaller de la rosa i Intermezzo, de R. Strauss (1925), Pelléas et Mélisande, de C. Debussy (1929), o Turandot, de G. Puccini (1928). També potencià la representació de les òperes de Mozart (Les noces de Fígaro, 1916; Don Giovanni, 1918, i La flauta màgica, 1925, entre d’altres). Escriví El Gran Teatro del Liceo visto por su empresario (1945).
- Homenaje al Iltre. Sr D. Juan Mestres Calvet, Barcelona 1930
- Mestres i Calvet, Joan: El Gran Teatro del Liceo visto por su empresario, Editorial Vergara, Barcelona