Fou alumne de J.B. Foester i J. Kricka al Conservatori de Praga (1921-24), i després es perfeccionà amb J. Suk (1924-28) i estudià lleis a la universitat. Fou pianista i director del sextet satíric anomenat Els professors de Gotham (1925-30), per al qual compongué 125 balades de caràcter burlesc. Vinculat al cinema, escriví música per a moltes pel·lícules i treballà com a professor al departament de cinema de l’Acadèmia de les Arts Musicals de Praga, d’on fou degà i vicedegà (1949-57). També fou el primer president de la Fundació Musical Txeca. La seva producció recull obres de factura tradicional, en la línia orquestral de Suk, com el poema simfònic Vzkríšeni ('Resurrecció', 1945), el Concert per a violoncel (1949) i el Concert per a viola (1950), i també una gran quantitat de música lleugera per a la ràdio, el teatre i l’àmbit esportiu. Compongué força obres vocals, entre les quals destaquen les seves òperes Mlynárka z Granady ('La molinera de Granada', 1956) i Nepokoreni ('Els invictes', 1960) i operetes com Bílá paní ('La dama blanca', 1941).