Estudià composició a l’Acadèmia de Praga amb E. Hlobíl i J. Pauer. Del 1971 al 1983 treballà a la Ràdio Txeca de Praga com a redactor —i posteriorment com a redactor en cap—, i alhora ensenyà composició al conservatori de la ciutat (1973-76). El 1983 fou nomenat secretari general de l’Associació de Compositors Txecs, càrrec que mantingué fins el 1990. A partir del 1987 feu classes a la Universitat de Praga. El 1990 es traslladà als EUA, on fou professor a la Universitat de l’Estat de Florida des del 1990.
La seva obra, adscrita a les tendències de la Neue Musik, però també influïda per O. Messiaen i el free-jazz, i de vegades amb una notable economia escriptural, ha estat força interpretada. En el catàleg destaca la producció de música vocal i de cambra —Worte, 3 cançons per a mezzosoprano i orquestra (1983), Trio (1987) i Divertimento per a octet de vent (1989)—. Entre les pàgines orquestrals sobresurt el Concert per a piano (1974), al costat de l’Homenatge a Majakovskij (1977), el Concert per a violí i el Concerto grosso (1987). Des del 1994 patrocinà el Premi Internacional Ladislav Kubík de composició.