A dotze anys inicià els estudis de composició amb E. Goossens al Conservatori de Sydney, estudis que compaginà amb els de piano i trompa. El 1950 deixà el conservatori i es traslladà a Europa, on completà la seva formació, primer amb E. Luytens a Londres i després amb N. Boulanger a París. El 1953 s’instal·là definitivament a la capital britànica. El 1975 fou nomenat Master of the Queen’s Music. Exercí també la crítica musical.
És autor de composicions escèniques, orquestrals, de cambra i vocals. Produí més de 250 obres. La seva primera obra escènica fou l’òpera Our Man in Havana (1963), estrenada al Sadler’s Wells Opera de Londres, en la qual revela el seu fort sentit teatral i la seva habilitat a l’hora de crear melodies. Aquestes qualitats es confirmaren amb English Eccentrics (1964), una òpera de cambra, i també amb les altres peces escèniques The Growing Castle (1968) i Lucky-Peter’s Journey (1969). A més, compongué diverses bandes sonores, com ara les de The brides of Dracula (T. Fisher 1960), Crescendo (A. Gibson 1970) o The horror of Frankenstein (J. Sangster 1970).