Tot i que és habitual referir-se als dos manuscrits de forma aparellada, no foren concebuts en un mateix moment. Actualment, un es conserva a la Bodleian Library d’Oxford (ms. 775) i l’altre a la biblioteca del Corpus Christi College de Cambridge (ms. 473). En realitat no es tracta estrictament d’un troper, ja que a més d’un extens repertori de trops i seqüències conté bàsicament els cants solistes de la missa. Més pròpiament es tracta, doncs, d’un cantatorium, el llibre litúrgic utilitzat pel cantor solista. Tot i que segurament el més antic és el d’Oxford, el de Cambridge es pot datar en ~996-1006, i és especialment notable per les abundants composicions polifòniques (organa) que conté per a un extens nombre de cants: dotze kíries, alguns de tropats i altres no, set glòries tropats, dinou tractus, set seqüències, cinquanta-tres al·leluies, cinquanta-tres responsoris, tres antífones processionals i tres invitatoris, a més d’altres peces incorporades més tardanament. Es coneix el nom d’una de les mans que intervingueren en el manuscrit de Cambridge, com a compositor i com a copista dels organa ; es tracta d’un cantor de la catedral de Winchester de nom Wulfstan. El tipus de notació utilitzada, sense línies ni claus, planteja nombrosos interrogants.