Formà part del cor de la capella reial i estigué sota la direcció del compositor i organista John Blow, de qui fou deixeble. El 1700 esdevingué gentleman extraordinary de la capella reial, juntament amb Jeremiah Clarke. Des del 1704 compartiren el càrrec d’organista de la capella, situació que durà fins el 1707, any en què morí Clarke. A partir d’aleshores, Croft ocupà tot sol la plaça d’organista. L’any següent succeí a Blow en els càrrecs de compositor i master of the children de la capella i organista de l’abadia de Westminster. El 1713 es doctorà en música a la Universitat d’Oxford i més tard esdevingué un dels membres fundadors de l’Academy of Ancient Music.
Croft fou un dels músics anglesos més notables de la primera meitat del segle XVIII. Contribuí al desenvolupament de l'anthem, una forma equivalent al motet llatí però en anglès. Els prop de 80 anthems que compongué són obres dividides en seccions que inclouen solos, duets, trios i passatges per a orgue sol. Alguns dels més emotius són O praise the Lord, ye that fear him i Hear my prayer, O Lord. El 1724 publicà una selecció dels seus anthems en dos llibres sota el títol Musica sacra. Croft també compongué música per als oficis religiosos, música escènica, peces instrumentals, cançons i odes. De les odes que escriví, cal destacar-ne tres: una composta en ocasió de l’aniversari de la reina Anna i dues per a la celebració del tractat d’Utrecht.
Prop de 80 anthems, entre els quals: Great and marvellous, anthem en vers; Hear my prayer, O Lord, 8 v.; Help us, O God Lord, anthem en vers; O Lord God of my salvation, 3 v.; O praise the Lord, ye that fear him, anthem en vers; Praise the Lord, O my soul, anthem en vers; Teach me, O Lord, anthem en vers; The Lord is king, anthem en vers; We wait for the loving kindness; 5 serveis
Musicus apparatus academicus, v. solistes, cor, orq. (conté 2 odes: Laurus cruentas i With noise of cannon, 1715); Ode to the Grand Khaibar, v. solistes, cor (d. 1715); Prepare, ye sons of art, oda per a l’aniversari de la reina Anna; nombroses cançons, entre les quals: By purling streams, amb acomp. fl./vl. (~1702); How severe is my fate (~1700); Lovesick Jockey (~1705); My heart is every beauty’s prey (~1710)