El govern de la Lliga Awami va mantenir la seva lluita contra l’islamisme radical, que a Bangladesh s’embranca amb el passat i amb les ferides obertes per la guerra civil posterior a la independència del país. També va ser vigent la preocupació per les desaparicions i els segrestos d’opositors i crítics amb el Govern, més de 200 els darrers tres anys.
A l’agost, un nou espasme de violència ètnica a la veïna Myanmar contra la minoria musulmana dels rohingyes va produir una onada de refugiats que feien la perillosa travessa marítima per escapar de la “neteja ètnica” a la regió de Rakhine. En pocs mesos, 620.000 persones van arribar a uns improvisats camps a la zona turística de Cox’s Bazar, que ja acollia vora 400.000 rohingyes repartits en 23 camps. La crisi va captar l’atenció internacional, que al novembre finalment va dur als governs de Myanmar i Bangladesh a signar un acord formal per a la repatriació ple d’interrogants, ja que a banda d’exigir-los documentació per a la reentrada, ni l’ambient hostil havia canviat a Myanmar, ni quedava clar on s’allotjarien els repatriats, tenint en compte que els seus pobles havien estat cremats.
Al juny, tretze grans multinacionals del sector de la moda van signar un nou acord pel qual es comprometien a promoure la millora real de les condicions laborals i de seguretat dels treballadors subcontractats de cara al 2020, justament quan faltava menys d’un any perquè expirés el primer termini de cinc anys, fixat després de la mort de 1.100 treballadores a Dacca, arran de l’esfondrament del complex Rana Plaza, que va evidenciar la deslocalització del tèxtil i va comprometre la imatge pública de les grans marques. En part, els avenços també es van veure difuminats per la tebior del Govern vers una indústria clau, que dona milions de llocs de treball i que representa el 12% del PIB i el 81% de les exportacions. Al mes de febrer, el Govern va alliberar els sindicalistes detinguts a les vagues de l’any anterior, que van concloure amb 1.500 acomiadaments. A l’agost, el país va patir les inundacions més greus en un segle, que van submergir un terç del país i van causar la mort de 115 persones.