L'actualitat del país va seguir marcada per l'acord amb Austràlia per a acollir camps de detenció per als demandants d'asil, on les persones malviuen i són víctimes freqüents d'abusos i on es produeixen revoltes violentes periòdicament. En aquest context, al gener, a Nauru es va signar l'acord bilateral entre Cambodja i Austràlia en virtut del qual el primer acollirà aquells demandants d'asil que acceptin la nova situació. La mesura, que pretén relaxar la pressió a Nauru, es va mostrar ineficient, ja que només cinc persones es van sumar al programa, que té un cost fix per a Austràlia de 55 milions de dòlars. Per pal·liar la situació als camps, al mes de novembre, i enmig d'un ambient convuls, el Govern va anunciar que donarà llibertat de moviment per l'illa als habitants dels camps.
La situació política es va agreujar significativament durant l'any, principalment a causa de la detenció de cinc parlamentaris de l'oposició (entre els quals hi havia l'antic president Sprent Dabwido) i la introducció de noves lleis de censura de la llibertat d'expressió, que, entre d'altres, impedeixen l'accés a Facebook. Aquesta degradació dels drets socials i polítics a l'illa va ser criticada per Austràlia i va desencadenar que, al setembre, Nova Zelanda anunciés el bloqueig de l'ajuda financera.
Els problemes de salut van continuar a l'illa, on un 30% de la població adulta pateix diabetis (tipus 2) i vora el 40% obesitat. Els estudis van assenyalar la pobresa i la dificultat d'obtenir aliments frescos com a causa d'aquests greus problemes de salut.