El balanç econòmic va ser un any més favorable, amb un increment de gairebé un 5% en el PIB, en el qual van influir tant l'augment del consum intern com la millora del sector exterior. L'augment del consum es va produir gràcies a la pujada dels salaris dels empleats públics, en particular dels treballadors de l'educació, i també per la incorporació de nous col·lectius de gent gran al sistema de pensions. Pel que fa a la millora en el sector exterior, aquesta es va produir per la combinació d'una rebaixa del valor de les importacions per la caiguda del preu internacional del petroli, amb un augment de les exportacions de cafè i també d'alguns productes manufacturats, que a partir d'aquest any tindran un règim aranzelari més favorable en el mercat dels Estats Units.
D'altra banda, un any més Nicaragua va aconseguir renovar les donacions internacionals i els préstecs de baix cost atorgats per diferents països, entre els quals hi havia Veneçuela, Suïssa i Corea del Sud, així com per organismes internacionals, en particular el Banc Interamericà de Desenvolupament i el Banc Mundial.
En la política exterior, va destacar la visita del ministre d'Afers Estrangers de Rússia, que portava un seguit de propostes empresarials sobre projectes agrícoles, amb la intenció de millorar l'equilibri de la balança comercial per mitjà de l'augment de les exportacions de productes agropecuaris al mercat rus. En les reunions també es va tractar la cooperació estatal en infraestructures de transport, així com en aviació civil i satèl·lits. D'altra banda, l'empresa xinesa concessionària de la construcció d'un canal interoceànic, HKND Group, va entregar al juny l'informe sobre impacte ambiental i social que va ratificar la viabilitat del projecte. Amb aquests resultats favorables el Govern va incrementar la promoció internacional de l'obra, amb gires per Rússia i alguns països de la Unió Europea, amb la intenció de captar suports polítics i també noves inversions estrangeres. Malgrat tot, aquest entusiasme governamental no va ser compartit per tota la població, i un any més hi va haver jornades de protesta en contra de la construcció del nou canal, en les quals s'ajuntaven diferents moviments socials (camperols, indígenes, estudiantils i ambientalistes).