
François Bozizé (el tercer per l'esquerra) va ser reelegit president de la República Centreafricana
© Consell de la Unió Europea
El president, François Bozizé, va derrotar els candidats opositors en la consulta celebrada el 23 de gener i va ser reelegit per a un nou mandat de cinc anys. Bozizé, en el poder des del 2003, va obtenir el 64% dels vots, mentre que l’expresident Ange-Félix Patassé va aconseguir-ne el 21%, i l’exprimer ministre Martin Ziguélé, el 6%.
En les legislatives, celebrades el 23 de gener i el 27 de març, la formació de Bozizé, Kwa na Kwa (‘El treball, només el treball’), va renovar la majoria absoluta. El resultat, que l’oposició va contestar, va enfortir un president que ha fet de la desmobilització dels grups armats la prioritat principal.
Al juny, la Convenció dels Patriotes per la Justícia i la Pau (CPJP) va signar l’acord del 2008, pel qual han deixat les armes diverses organitzacions.
Tanmateix, molts milicians, descontents perquè no han rebut els diners promesos en el moment de la desmobilització, es dediquen al saqueig dels béns de la població. La seguretat, per tant, no està garantida a tot el país.
Al sud-est, a més, es mouen unes quantes unitats de l’Exèrcit de Resistència del Senyor (ERS) d’Uganda, combatut pels militars del seu país.