Selex

Marca d’automòbils de competició.

El seu origen tingué lloc en un taller de Barcelona anomenat Amortiguadores Selex, creat per Miguel Molons la dècada de 1960. El 1965 s’incorporà a l’empresa Jaume Xifré, amb l’objectiu de dissenyar xassís complets. L’any 1968 la firma dissenyà i construí un Fórmula 3 que fou el primer monoplaça de competició de l’Estat espanyol de l’era moderna. L’experiència serví per a posar els fonaments del primer Selex de la Fórmula Nacional, anomenat ST3, construït ja per l’empresa Selex Competición, on s’incorporaren Ernesto García, Javier Forcano i Paco Guitart, impulsor de la Fórmula Nacional, també coneguda com Fórmula 1430, on participà. De l’ST3 se’n feren vint-i-cinc exemplars, tots amb mecànica SEAT. En poc temps Selex s’erigí com a única marca al campionat. Posteriorment construí l’ST4 de F1800 i l’ST5 monocasc, però el 1979 cessà l’activitat esportiva, a la vegada que desapareixia la Fórmula Nacional.