Resultats de la cerca
Es mostren 17 resultats
William Bowman
Anatomista i cirurgià anglès, autor de treballs importants sobre l’estructura dels glomèruls renals càpsula de Bowman), de la capa superficial de la còrnia (membrana de Bowman) i de les glàndules de la regió olfactiva.
Introduí alguns instruments quirúrgics, el més conegut dels quals és una sonda per a les vies lacrimals Fou molt coneguda la seva teoria sobre la formació de l’orina 1842, teoria que ha arribat fins als temps actuals
Isaiah Bowman
Geografia
Geògraf nord-americà.
Ensenyà a Yale 1905-15 i dirigí les expedicions d’aquesta universitat a l’Amèrica del Sud Fou nomenat director de l’American Geographical Society 1915-35 i president de la John Hopkins University 1935 Prengué part en la conferència de pau de París 1917 com a geògraf Fou també president de l’Association of American Geographers Entre les seves obres cal esmentar South America i Geography in relation to the Social Sciences 1934
membrana de Bowman
Anatomia
Segona membrana de la còrnia, hialina i desproveïda d’estructura, situada per sota de l’epiteli cornial.
càpsula de Bowman
Anatomia animal
Formació típica del ronyó dels mamífers, que consisteix en una dilatació del nefró, en forma de copa, que conté el glomèrul i recull l’ultrafiltrat glomerular (orina primària), tot conduint-lo al túbul renal.
cigne petit

Cigne petit
© Tim Bowman
Ornitologia
Cigne d’uns 120 cm de llargada, amb el coll més curt que el cigne mut i el cigne cantaire, i sense protuberància a la base del bec, que és de color negre a la punta i groc a la base.
càpsula
Anatomia animal
Membrana que embolcalla un òrgan o part d’un òrgan.
Així, la càpsula adiposa del ronyó, que l’envolta i el sosté la càpsula de Bowman, que envolta el glomèrul renal la càpsula del cristallí la càpsula de Glisson, que envolta el fetge la càpsula de Tenon , que envolta el globus ocular, etc