Resultats de la cerca
Es mostren 7 resultats
Giambattista Lorenzo Bogino
Història
Comte de Bogino.
Home d’estat piemontès Primer secretari de Carles Manuel III 1742, procurà conservar l’aliança amb Maria Teresa d’Àustria esquivant les temptatives borbòniques d’atreure el Piemont vers la seva política d’expansió a Itàlia Fou ministre d’estat 1750
Ontario
Llac
El més oriental i el més petit dels Grans Llacs americans, comprès entre la província canadenca d’Ontario i l’estat de Nova York, EUA.
El llac Ontario és de costes rectilínies, excepte a l’angle NE, on es retalla la península de Prince Edward El seu principal immissari és el Niàgara, i l’emissari, el Sant Llorenç El canal Welland l’uneix amb el llac Erie, esquivant l’obstacle de les cascades del Niàgara Els principals ports són els de Toronto i Hamilton a la riba canadenca, i els de Rochester i Oswego a la riba dels EUA, bé que de desembre a abril el glaç hi dificulta la navegació
míssil Tomahawk
Míssil de creuer subsònic d’abast mitjà.
Amb un abast d’uns 2 500 km, fou dissenyat per General Dynamics a la dècada del 1970 És capaç de volar a molt baixa altura evitant els accidents orogràfics i esquivant la detecció o els mitjans antimíssils Pot disparar-se des d’un submarí submergit, des d’un vaixell o des d’un avió i pot servir per a atacar objectius terrestres o navals en superfície Les llançadores terrestres foren limitades pel tractat de Desarmament Nuclear de Mitjà Abast del 1987 Poden transportar diferents tipus de càrregues convencionals, de fragmentació o nuclear Foren àmpliament utilitzats contra l’Iraq…
esquitllar-se
Passar per algun indret esquivant la vigilància d’algú, tractant de no ésser vist, etc.
entrada
Esport
En el basquetbol, penetració d’un jugador que té controlada la pilota cap a la cistella adversària tot esquivant l’acció defensiva dels contraris.
driblatge
Esport general
Futbol
En futbol i en altres esports, acció de córrer portant davant la pilota sense perdre’n el control i esquivant les escomeses dels contraris.
correguda de bous
Tauromàquia
Espectacle comercialitzat consistent a lluitar un home (dit torero) amb un bou, esquivant-ne les escomeses, i finalment, a donar-li mort, d’acord amb les convencions especificades en la tauromàquia.
Aquest espectacle, d’origen i reglamentació castellans dit corrida , en castellà data del començament del segle XVIII, a conseqüència del desenvolupament autònom de les sorts a peu i el relatiu declivi de les efectuades a genet Actualment ambdues especialitats subsisteixen i, de vegades, formen part del mateix espectacle