Resultats de la cerca
Es mostren 30 resultats
esports nàutics
Esport
Conjunt d’activitats esportives que tenen com a base la navegació en les seves diverses formes: rem, vela i motor (motonàutica).
El conreu dels esports nàutics als Països Catalans fou iniciat, d’una forma oficial, el 1888 amb la fundació del Club Nàutic de Barcelona, el primer de l’Estat espanyol L’any següent fou fundat el Club Nàutic Regates, d’Alacant Ambdós foren membres fundadors de la Federación Española de Clubs Náuticos 1908 Entre els esportistes d’aquesta modalitat destacaren, als primers temps, Laureà Miró i, a València, Vicent Puchol Posteriorment foren fundats altres clubs nàutics, com el Delfín, de València 1931, el Club Nàutic Castelló 1932, el Club Nàutic…
Morlaix
Ciutat
Ciutat de Bretanya, al departament de Finisterre, França.
És un centre industrial i comercial i port de pesca i d’esports nàutics
Poole
Ciutat
Ciutat del comtat de Dorset, a Anglaterra, Gran Bretanya, situada a la badia homònima, que és un excel·lent port natural.
Centre comercial, industrial estructures electrotècniques i mecàniques i d’esports nàutics A l’est de la ciutat hi ha el barri residencial de Bournemouth
San Isidro
Ciutat
Ciutat del NE de la província de Buenos Aires, Argentina, integrada en l’àrea suburbana del N de Buenos Aires.
Té factories de conserves càrnies, indústria lletera, pneumàtics, paper, ceràmica, etc Situada a la vora del Riu de la Plata, hom hi practica la pesca i els esports nàutics té autòdrom
cap sa Sal

Promontori cap sa Sal a Begur (Baix Empordà)
© Fototeca.cat
Promontori de la Costa Brava, al N de les cales de sa Tuna i d’Aiguafreda, al municipi de Begur (Baix Empordà).
Hi fou bastit el 1963 un hotel de luxe en fou l’arquitecte Josep M Bosch i Aymerich , l’Hotel Cap Sa Sal, amb 312 habitacions i un embarcador per a esports nàutics
An Oriant
Ciutat
Ciutat de Bretanya, al departament de Morbihan, França.
És situada a la boca de la desembocadura dels rius Scorff i Blavet Molt danyada durant la Segona Guerra Mundial, fou reconstruïda i actualment presenta un aspecte molt modern Actiu centre comercial exportació de productes nàutics, aliments i peix i nucli industrial construccions navals, fabricació de projectils Port militar, comercial i de pesca el segon de l’Estat francès
Virginia Beach
Ciutat
Ciutat de l’estat de Virgínia, EUA.
Situada a la badia de Chesapeake, a la costa atlàntica, s’estén cap al S amb 61 km de front de mar, fins al límit de la Carolina del Nord L’economia es basa en el turisme, que disposa de nombroses installacions per als esports nàutics i de pesca Té bases militars navals i aèries També és mercat de productes agrícoles gra, verdures i hortalisses i derivats lactis
el Consolat de Mar

Façana principal del Consolat de Mar (Palma, Mallorca)
© Fototeca.cat
Edifici públic de Palma (Mallorca), prop de la Llotja, al passeig Sagrera.
Construït al segle XVI, conserva una remarcable façana posterior, amb galeria plateresca, balustrada, cinc grans arcades, portes amb frontó i un esplèndid teginat Hi funcionà el tribunal de comerç, successor de l’anterior consolat de mar Del 1951 al 1971 hom hi installà el Museu Marítim, amb una nombrosa collecció de maquetes navals, instruments nàutics i documents relatius a la navegació mallorquina Adjunta es conserva una capella gòtica, modificada al segle XVII, amb un petit campanar Actualment és seu de la presidència del Govern balear
ballesta
Astronomia
Instrument usat antigament per a mesurar l’altura dels astres.
Consistia en una barra d’aproximadament un metre de llargària, al llarg de la qual es podia desplaçar una barra petita més tard dues, tres i fins i tot quatre d’uns 70 cm, perpendicularment a la primera Per al càlcul de l’altura d’un estel, hom dirigia dues visuals que havien de passar pels extrems de les barres petites i arribar a l’estel i a l’horitzó, respectivament Tot i ésser menys precís que el quadrant o l' astrolabi nàutics, fou molt emprat, especialment al s XVI, pels navegants
patí de vela
patí de vela
© Fototeca.cat
Transports
Patí proveït d’una vela, en substitució de la pagaia doble com a sistema de propulsió, que fou ideat a Barcelona o a Badalona pels volts de l’any 1928.
El patí de vela, desproveït de timó, és governat pel cos del tripulant en canviar de posició El seu pes és inferior a 100 kg i les seves característiques, reglamentades pels clubs nàutics barcelonins el 1943, són 5,50 m d’eslora i 6,50 d’alçada del pal, arborat a 4,50 m de la popa, damunt els travessers, el qual aparella una vela de ganivet sense botavara, de caients de proa i de popa de 6,10 m i de gràtil de l’escota de 3,60 m