Resultats de la cerca
Es mostren 4 resultats
apogàmia
Biologia
Producció d’un embrió, per via asexual, a partir d’una cèl·lula del gametòfit (sac embrionari), que no és de l’ovocèl·lula; p ex, d’una sinèrgida o d’una antípoda, a les angiospermes.
Es tracta, doncs, d’una forma d'apomixi Quan la cèllula que origina l’embrió és diploide hom parla d' apogàmia somàtica , i quan és haploide, d' apogàmia generativa És sinònim d’agamospèrmia
apomixi
Biologia
Fenomen que consisteix en la formació de l’embrió sense la prèvia fecundació de l’òvul.
Pot ésser per apospòria, o per apogàmia o per partenogènesi
hieraci
Botànica
Gènere de plantes herbàcies perennes, de la família de les compostes, sovint peloses, de fulles allargades, de capítols generalment grocs i de fruits en aqueni costat.
Consta d’unes 800 espècies, difícils de distingir perquè hi són freqüents l’apogàmia, les hibridacions i les mutacions
autosegregació
Biologia
Formació de genotips diferents en l’apogàmia a causa de la segregació genètica de la primera meiosi, sia per herència independent, sia per entrecreuament.
És un cas d'apomixi