Resultats de la cerca
Es mostren 3 resultats
pilocarpina
Química
Alcaloide que es troba en les fulles de Pilocarpus jaborandi i Pilocarpus microphillus
.
És un sòlid cristallí, incolor, que es fon a 34°C És soluble en l’aigua, l’alcohol i el cloroform Presenta una elevada toxicitat i és emprat en medicina, generalment en forma d’hidroclorur o nitrat, en la preparació de pomades i tònics per als cabells i en forma de colliri, per a contrarestar l’efecte dels midriàtics
efecte de l’ió comú
Química
En un electròlit feble en equilibri iònic, desplaçament de l’equilibri, en el sentit de contrarestar l’augment de concentració produïda per addició de l’ió.
principi de Le Chatelier
Química
Principi segons el qual, en un sistema químic en equilibri sotmès a circumstàncies exògenes pertorbadores (com variació de la pressió, de la temperatura, etc), l’equilibri tendeix a desplaçar-se en el sentit de contrarestar l’acció produïda.
Aquest principi, anomenat també llei del desplaçament de l’equilibri , fou enunciat independentment per Le Chatelier i F Braun, i és d’una gran importància en el camp de la fisicoquímica i en l’estudi dels desequilibris de fases i de les reaccions químiques