Resultats de la cerca
Es mostren 811 resultats
mitja marató
Atletisme
Esport
Prova atlètica que consisteix en la disputa d’una cursa de fons sobre una distància de 21 quilòmetres i 97,5 metres, la meitat del recorregut d’una marató.
Habitualment té lloc sobre asfalt, en traçats urbans o interurbans, però també se’n disputen per la muntanya Igualada 1983 i Sitges 1984 foren de les primeres poblacions catalanes que organitzaren aquest tipus de proves que es popularitzaren força durant la primera dècada del segle XXI Les curses disputades anualment a Granollers 1987 i a Barcelona 1991, d’àmbit internacional, són les més destacades de les que tenen lloc a Catalunya
,
canó de neu

Canons de neu
Esport
Aparell en forma de tub que produeix neu artificial i que generalment es disposa al llarg de la pista d’esquí.
migcampista
Esport
En alguns esports de pilota, jugador que actua preferentment en la zona compresa entre la línia de defensa i la línia davantera i que té funcions defensives i ofensives alhora.
fanalet vermell
Esport
Persona o equip que ocupa el darrer lloc de la classificació d'una competició.
pont tirolès

Descens per la tirolina
© JoMV
Esport
Instal·lació consistent en un cable o una corda estès entre dos punts elevats amb una diferència de nivell sensible entre l’un i l’altre, que serveix per a salvar el buit existent entremig passant-hi penjat per mitjà d’un arnès que llisca des del punt més alt fins al punt més baix.
cursa d’ultrafons
Esport
Cursa a peu, de carretera o de muntanya, que sobrepassa la distància clàssica de la marató atlètica de 42,195 km.
El corredor Kilian Jornet guanyà el 2008, el 2009 i el 2011 la cursa d’ultrafons més popular d’Europa, l’Ultra-Trail del Montblanc
tamborí

Tamborí
© Andrea Pitarch
Esport
Modalitat esportiva que prové d’un joc italià i occità conegut com pallone.
El nom prové de l’estri amb què es juga, el tamborí La Federació Catalana de Tamborí es fundà el 2008 L’any següent fou reconeguda per la Federació Internacional i a partir d’aleshores pogué participar en els tornejos oficials
societat anònima esportiva
Esport
Societat mercantil de responsabilitat limitada que a l’Estat espanyol regula els clubs professionals esportius des del 1991.
Els seus titulars ho són en virtut d’una participació al capital social a través de títols i accions
esquí nòrdic
Esport
Disciplina d’esquí que comprèn tots els tipus d’esquí no fixats en el taló i que comprèn les modalitats d esquí de fons, salts amb esquís, biatló i esquí de telemarc.
El 2010 l’estació d’Espot fou l’escenari per primer cop d’una de les cites de la copa del món de telemarc
esquí de fons

Esquí de fons
© Corel / William P. McElligott, Ottawa, Canadà
Esport
Disciplina d’esquí practicada generalment en terrenys plans.
Començà a practicar-se als països nòrdics com a mitjà de desplaçament en els llocs que la neu cobria el sòl la major part de l’any Les competicions poden ser d’estil lliure o clàssic En el clàssic els esquís passen per dos carrils i en el lliure van per camins oberts
Paginació
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- Pàgina següent
- Última pàgina