Resultats de la cerca
Es mostren 16 resultats
ciclisme darrere moto
Esport
Varietat de competició ciclista, en pista, consistent en proves de mig fons o de persecució entre equips formats per un ciclista ( stayer
) i un motorista (entrenador).
L’entrenador pilota una motocicleta de cilindrada petita, dotada d’un quadre que manté un corró mòbil a 60-80 cm de la roda posterior, i corre precedint el stayer per tal de vèncer la resistència de l’aire i d’obrir-li un “passadís” per on el ciclista pot augmentar la velocitat Aquest, al seu torn, acciona la bicicleta procurant de mantenir la seva roda anterior en contacte amb el corró mòbil Entre el campions d’aquesta especialitat més importants han destacat Parragon, Parent i Linast, de França, Verschuren, d’Alemanya RFA, i Guillem Timoner
desenrotllament

Esquema del desenrotllament d’una bicicleta
© Fototeca.cat
Esport
Espai que recorre una bicicleta en línia recta amb una volta completa dels pedals.
Varia segons la multiplicació i la mida de la roda de darrere El ciclista, mitjançant el canvi de marxes, varia el desenrotllament segons el relleu del terreny
beisbol

Jugador de beisbol
© Actionpics / Fotolia.com
Esport
Joc entre dos equips de nou jugadors que s’alternen en posicions ofensives i defensives tractant d’aconseguir el major nombre de curses vàlides (runs), entorn d’un camp, segons les convencions reglamentàries.
La pilota, dura i elàstica, fa 22,86-23,50 cm de circumferència i pesa 142,5-148,3 grams El pivot de l’equip defensor pitcher llança la pilota al seu company receptor o catcher , davant el qual es planta el primer jugador de l’equip atacant brandant el bat , amb el qual s’afanya a interceptar i a copejar la pilota El batedor té dret a tres intents o assaigs strikes , fora dels quals és eliminat i substituït per un altre company El strike és vàlid quan la trajectòria de la pilota llançada pel pitcher s’ajusta a un forat ideal format per la base de l’àrea del batedor i la distància entre la…
zona d’assaig
Esport
En el rugby, àrea darrere la línia de gol, sobre la qual són situats paral·lelament els pals, i delimitada lateralment per les línies d’assaig.
Puntua la realització d’assaigs en la zona d’assaig del contrari
ciclisme
Esport
Utilització esportiva de la bicicleta.
La història del ciclisme, després de l’època de pugna artesanal per aconseguir un giny definitiu célérifère , draisina, etc, s’inicià amb el velocípede Aviat els seus adeptes esdevingueren prou nombrosos per a permetre de dur a terme la primera competició a Saint-Cloud el 1868 L’any següent, simultàniament amb l’organització de la prova París-Rouen 300 inscripcions, aparegué la primera revista especialitzada en el naixent esport Le Vélocipède Illustré , creació de Richard Lesclide, collaborador de Victor Hugo, i també el primer reglament per a competicions velocipedistes, atribuït a Michel…
moto de neu
Esport
Transports
Vehicle monoplaça carenat, proveït d’un parell d’esquís curts al davant i un parell de cintes sens fi de cautxú al darrere, que hom utilitza per a desplaçar-se sobre la neu.
Pot assolir una velocitat, en terreny pla, d’uns 80 km/h
ol·li
Esport
Truc per a elevar la planxa de neu o el monopatí que es duu a terme traslladant el pes del cos sobre la cua de la planxa o del monopatí i aixecant tot seguit el peu de darrere.
cotxe de seguretat
Esport
Cotxe que s’utilitza per a comprovar l’estat de la pista just abans del començament d’una cursa i per a fer reduir la velocitat als pilots en el transcurs de la prova en cas d’accident greu o de condicions meteorològiques molt adverses obligant-los a circular darrere seu fins que es resol la incidència.
Mentre el cotxe de seguretat és a la pista no s’admeten avançaments
bicicleta

Elements d’una bicicleta de carretera amb frens de mordassa
© Fototeca.cat
Esport
Transports
Velocípede de dues rodes de diàmetre sensiblement igual, l’anterior de les quals és directriu, i la posterior, accionada pel conductor mitjançant un sistema de pedals i transmissió per cadena, és motriu.
Elements de la bicicleta L’equilibri damunt la bicicleta és assolit per una suma complexa d’efectes a baixa velocitat, el més important és l’efecte de la força centrífuga, que equilibra constantment les desviacions del centre de gravetat del conjunt bicicleta-conductor respecte a la vertical que passa per la línia de contacte rodes-sòl aquest efecte d’equilibri, que és evident quan la bicicleta agafa un viratge fort, també es produeix quan la bicicleta segueix una trajectòria —aparentment— rectilínia, perquè de fet, i com hom ha demostrat, la trajectòria real d’una bicicleta és un seguit de…