Resultats de la cerca
Es mostren 3940 resultats
Vicenç Baldellou i Martínez
Arqueologia
Història
Arqueòleg i museògraf.
Llicenciat en història antiga per la Universitat de Barcelona 1971, de l’Institut d'Arqueologia i Prehistòria de la qual fou membre, desenvolupà l'activitat científica a Aragó, on fou durant quaranta anys director del Museu Arqueològic d’Osca, a més de membre de diversos organismes dedicats a la prospecció arqueològica, l’art rupestre i els museus De les seves nombroses excavacions, destaquen les que va dirigir al congost del Vero al parc natural de la serralada de Guara, on el descobriment de pintures rupestres va comportar la declaració de la zona com a parc cultural el 2001, i també les…
aforament
Transports
Actuació que consisteix a comptabilitzar el nombre de vehicles que circulen per una via pública, que es realitza amb un sensor d'aforament o amb un comptador manual.
baquet
Transports
Seient individual rígid d’un automòbil de competició amb els laterals especialment projectats cap endavant, concebut per a evitar que el cos de l’ocupant es desplaci cap als costats en els revolts.
El baquet se sol utilitzar amb un arnès de quatre o cinc punts de subjecció No són estrictament baquets els seients de sèrie d'alguns cotxes esportius que tenen els laterals lleugerament projectats cap endavant i en què el respatller és regulable
navilier | naviliera
arqueologia urbana
Arqueologia
Branca de l’arqueologia que té per objecte la identificació i l'estudi del registre arqueològic de les ciutats per tal de documentar-ne l'evolució.
arganell
Transports
Peça de fusta rectangular que a un cap té una mossa que encaixa a la part superior de la roda de popa, i a l'altre cap té una mossa enmig de la qual roda una politja que serveix per a salpar l'àncora.
aparcament
Economia
Transports
Zona, reciente o establiment destinat a aparcar-hi vehicles automòbils.
hub
Transports
Aeroport de connexió, en especial per a vols de llarga distància.
aproximació en descens continu
Transports
Sistema de navegació aèria nocturna que consisteix a fer una llarga aproximació a l’aeroport amb els motors en ralentí, mesura que permet reduir el consum de carburant i les emissions de gasos d’escapament.
Aquest sistema, també anomenat d’aproximació verda, és difícil de dur a la pràctica durant el dia a causa de la densitat del trànsit i la compartimentació de l’espai aeri Funciona a l’aeroport de Barcelona-el Prat d’ençà el novembre del 2010
Paginació
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- Pàgina següent
- Última pàgina