Resultats de la cerca
Es mostren 26 resultats
nivell mental
Psicologia
Grau de capacitat i funcionament intel·lectual que mostra el desenvolupament quantitatiu i qualitatiu de la intel·ligència.
Un nivell mental normal i equilibrat és aquell que comporta una evolució parallela entre el creixement fisiològic i les aptituds intellectuals El nivell mental depèn, alhora, de factors constitucionals, socioeconòmics i culturals
nivell d’aspiracions
Psicologia
Nivell ideal que hom voldria assolir quant a satisfacció de les seves necessitats i desigs.
Constitueix un tret de personalitat molt important en tant que les aspiracions determinen la major part del comportament de l’individu El nivell d’aspiracions depèn de factors individuals i de factors socials
retard mental
Psicologia
Funcionament intel·lectual general per sota del nivell normal a una edat determinada.
Originat durant l’època de desenvolupament de la personalitat, el retard mental és associat a un deteriorament en l’aprenentatge, l’adaptació social i la maduresa El 1968 fou acordat un ordre internacional dels graus de retard mental a partir de la consideració quantitativa de l’anomenat quocient intellectual quan aquest és de 68 a 83, el retardat mental pot viure amb una certa independència i fer feines simples quan és de 52 a 67 o de 36 a 51, ha d’ésser sotmès en les seves activitats a una discreta vigilància o àdhuc a una contínua supervisió, respectivament i quan és de 20 a 35 o inferior…
subconsciència
Psicologia
Àmbit o nivell de la consciència que correspon al que hom anomena subconscient
.
autoestima
Psicologia
Capacitat humana d’autovaloració, essencial per a la supervivència psicològica.
Sense un cert nivell d’autovaloració positiva la persona presenta signes de desànim que poden ésser un primer símptoma de depressió
oligofrènia
Psicologia
Tipus de retard mental, hereditari o causat per malalties virals que poden aparèixer els primers mesos de l’embaràs o en el moment del part.
Hom considera oligofrènic l’individu que mai no podrà assolir els 10-12 anys d’edat mental Un cas especial d’oligofrènia és l’anomenada fenilpirúvica , tipus constitucional de deficiència mental combinada amb alteracions bioquímiques inhibició metabòlica de la fenilalanina a l’estadi de l’àcid fenilpirúvic per la incapacitat del subjecte d’oxidar a un nivell normal del cos
Revista de Psicologia i Pedagogia
Publicacions periòdiques
Educació
Psicologia
Publicació trimestral editada per l’Institut Psicotècnic de la Generalitat i el seminari de pedagogia de la Universitat de Barcelona, del febrer del 1933 a l’agost del 1937.
Recollí les aportacions en el camp de la psicologia experimental i la seva aplicació a l’activitat pedagògica de professionals catalans EMira, JXirau, CSoler i Doff i JMoragues i de la resta de l’Estat espanyol com CBCossío, així com ressenyes dels més importants treballs de la pedagogia europea Fou la publicació de psicologia que assolí un nivell científic més elevat
selecció per competències
Psicologia
Ús del model conceptual de les competències per a realitzar el procés de selecció.
Aquest model implica alguns canvis dins el procés tradicional, ja que el perfil professiogràfic ha d’ajustar-se al nou model, així com el desenvolupament de l’entrevista, que passarà d’ésser una entrevista en profunditat a una entrevista focalitzada El nivell d’encert en la predicció d’aquest model és superior al model tradicional, ja que la recerca d’indicadors en conductes ja desenvolupades en un entorn laboral pel candidat afavoreix la repetició de les mateixes en un altre entorn
vigilància
Psicologia
Grau elevat d’eficiència en el nivell de les coordinacions nervioses involuntàries, corresponent a l’atenció en el pla dels processos psicològics.
zona de desenvolupament pròxim
Pedagogia
Psicologia
Espai o distància conceptual existent entre el nivell de desenvolupament cognoscitiu real, és a dir, allò que un alumne pot resoldre tot sol, i el nivell de desenvolupament cognoscitiu potencial, o allò que un alumne pot resoldre amb l’ajuda d’un adult o d’un altre company més capaç.
La zona de desenvolupament pròxim defineix aquelles funcions que estan en procés de maduració, en un estat embrionari Es tracta d’un concepte clau que és part integrant de la teoria de l’aprenentatge de Lev Sem'onovič Vygotskij Aquests plantejaments de Vygotskij constitueixen una de les fonts psicopedagògiques que inspiraren la fonamentació teòrica de la reforma educativa del 1990 a l’Estat espanyol