Resultats de la cerca
Es mostren 4 resultats
talús continental
Geomorfologia
Hidrografia
Escarpament submarí de fort pendent situat entre la plataforma continental i la zona dels fons oceànics mitjans, és a dir, entre els 180 i els 2 000 m de profunditat, aproximadament.
El talús continental, que té, d’altra banda, un traçat poc sinuós, és accidentat per talls profunds en forma de canyons submarins perpendiculars, d’origen una mica incert i situats, de vegades, en la mateixa prolongació de les valls fluvials el Ganges, per exemple Els sediments del talús, anomenats batials , són formats per llims verds i sorres, acompanyats de galets en el fons dels canyons submarins La superfície de l’escarpament representa el 9% de la superfície total del fons submarí
penya-segat

Penya-segat al parc nacional de Yosemite (EUA)
Corel
Geomorfologia
Escarpament vertical produït per l’erosió o la tectònica a l’interior de les terres; cingle.
penya-segat
Els penya-segats de la costa de Tossa
© Fototeca.cat
Geomorfologia
Hidrografia
Escarpament rocallós de pendent bastant fort, tallat en la línia de contacte entre terra i mar, i que constitueix la costa rocallosa.
ponor
Geomorfologia
Hidrografia
En un relleu càrstic, cavitat al peu d’un escarpament calcari, on es perden les aigües d’un riu que travessa un pòlie o plana càrstica.
Si, per causa de pluges o fusió de neus, el nivell de les aigües freàtiques augmenta notablement, un ponor pot cessar d’ésser un punt d’absorció i esdevenir fins i tot una font vauclusiana vauclusià