Resultats de la cerca
Es mostren 239 resultats
per taula
Billar
Manera de jugar al billar consistent a tocar la bola en una de les bandes de la taula.
pista
Electroacústica
En els sistemes d’enregistrament d’informació (magnètics, com magnetòfons, ordinadors, etc, o òptics, com pel·lícules, discs òptics, etc.), zona del suport mòbil de la informació (cinta, disc, tambor, pel·lícula, etc.) on és enregistrada una informació determinada.
Les pistes d’un disc són circulars i van disposades concèntricament Cada cara d’un disquet conté un nombre determinat de pistes, que depèn del tipus de disquet i del format utilitzat Al seu torn, cada pista és subdividida en diferents elements, anomenats sectors, en nombre també variable segons el tipus de disc En els discs durs, en què hi ha més de dues cares, les diferents pistes que es troben a la mateixa distància del centre constitueixen un cilindre D’aquesta manera, els sectors que són en un mateix cilindre poden ésser llegits sense moure el mecanisme de lectura-escriptura de la pista…
truc
Billar
En el billar, les bitlles i altres jocs similars, cop que una bola dóna a una altra amb què ve a topar.
presa de so
Electroacústica
Operació mitjançant la qual és possible de transmetre un so, que hom capta amb un micròfon, cap a una cadena d’amplificació i enregistrament o reproducció de so.
billar americà
Billar
Varietat del billar consistent en introduir un determinat nombre de boles d’un mateix color en sis forats disposats al llarg del perímetre que forma el rectangle de la taula, amb la particularitat que sempre s’han d’introduir tocant-les amb una bola blanca i deixar en darrer lloc l’única bola negra.
maqueta
Electroacústica
Música
Disc o casset que conté mostres d’execucions musicals, i que permet donar una idea de la realització final del producte.
CD de butxaca
Electroacústica
Música
Aparell de reproducció de discs compactes, de petites dimensions, consistent en una capseta proveïda d’un capçal lector i d’uns auriculars molt lleugers.
centrador
Electroacústica
Cilindre adaptable a l’eix del plat d’un giradiscs per a rebre discs de 45 rpm de forat gros.
casset digital
Electroacústica
Tipus de casset
en què el senyal, prèviament digitalitzat, és enregistrat sobre una cinta segons una successió de pistes disposades en sentit diagonal a la seva amplada i paral·leles entre elles.
Els capçals d’enregistrament i de lectura, situats a la perifèria de sengles tambors cilíndrics, giren al voltant d’un eix perpendicular al del sentit d’inclinació de les pistes, tot descrivint sobre la cinta una trajectòria que coincideix amb la de les pistes Aquesta casset , més petita que les tradicionals, és capaç de reproduir un espectre i una dinàmica sonora més amplis que l’anterior
buf
Electroacústica
Conjunt de sorolls d’altura indefinida emesos per un altaveu, sense senyal útil, al final d’una cadena.
Paginació
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- Pàgina següent
- Última pàgina