Resultats de la cerca
Es mostren 44 resultats
Alfonso Tórmez
Automobilisme
Pilot d’automobilisme.
Formà part de l’Escuderia Artés de Arcos durant la dècada de 1960 i fou tercer en el Campionat de Catalunya de Fórmula IV 1969 al volant d’un Guepardo Artés Posteriorment, es proclamà campió de Catalunya de muntanya 1978 amb un Martini F-1800, després de guanyar a la Trona, als Àngels i quedar segon al Pont de Vilomara L’any següent aconseguí el tercer lloc en la classificació general També disputà curses de Fórmula 3 al volant d’un Argo Toyota, un Avidesa i un Martini MK49 i fou campió de Catalunya de muntanya de monoplaces de F3 1987
Enric Xargay Llaona
Automobilisme
Pilot d’automobilisme.
S’inicià com a pilot de rallis l’any 1986 al volant d’un R5 TL i al cap de poc passà a un R5 GT Turbo amb el seu germà Josep de copilot El 1988 fou subcampió de Catalunya, ja que aconseguí, entre altres triomfs, la victòria en el Ralli Costa Brava-Lloret Guanyà la Copa Renault Catalunya 1988, 1989, 1994, el Campionat de Catalunya absolut 1989, 1994 i el Campionat de Catalunya del grup N 1994, primer amb l’R5 GT i després amb un Renault Clio Williams Posteriorment, formà part de l’Escuderia Baix Empordà i, al volant d’un BMW 2002, guanyà en alguna ocasió el Ralli…
Núria Viñas Panadès
Automobilisme
Pilot d’automobilisme.
Formà part de l’Escuderia Barcelona al volant d’un Fiat Abarth i debutà en competició al ralli Fémina 1962, cursa que guanyà diverses vegades Destacada en curses de muntanya, guanyà, entre d’altres, la Pujada al Montseny, al Puig Major, a Montserrat, a la Rabassada, a Sant Feliu de Codines, al Farell i al Pont de Vilomara També resultà vencedora en proves com la Volta al Vallès, la cursa del circuit del Llobregat, les Sis Hores de Barcelona i el Trofeu Saló de l’Automòbil Competí en nombroses curses com a única representant femenina, en alguna de les quals es proclamà campiona…
Ramon Serra
Automobilisme
Pilot d’automobilisme conegut com Tito Serra.
Fou campió de Catalunya de rallis 1973 al volant d’un Porsche 911, amb Jordi Viñas de copilot El mateix any també guanyà el Ralli d’Osona, puntuable per al Campionat d’Espanya
Josep Maria Cadellans Burriel
Automobilisme
Pilot i promotor d’autocròs.
L’any 1984 guanyà el Campionat de Catalunya d’autocròs pilotant un Fórmula TT Posteriorment, al volant d’un Fouquet, aconseguí el Campionat de Catalunya i el d’Espanya dos anys consecutius 1990, 1991
Octavi Candela Lorente
Automobilisme
Pilot automobilístic.
Fou campió de Catalunya de rallis 1979 al volant d’un Opel Kadett i subcampió 1982, fent servir dos cotxes diferents un Porsche i un Opel Posteriorment es dedicà a les proves de cotxes clàssics
Tommi Makinen
Automobilisme
Pilot finlandès de ral·lis.
Debutà al mundial l’any 1987 després d’una brillant carrera en les curses de Finlàndia Vencedor del campionat mundial de rallis els anys 1996, 1997, 1998 i 1999, tots al volant d’un Mitsubishi
Aman Barfull Puig
Automobilisme
Pilot automobilístic i promotor.
El 1980 compartí cotxe amb el copilot Josep Autet S’adjudicà el trofeu Volant RACC 1981 Fou nomenat director de l’àrea esportiva del Reial Automòbil Club de Catalunya i director de cursa del Ralli d’Espanya
Cursa Barcelona-Madrid
Automobilisme
Competició automobilística que es disputà diverses vegades entre els anys 1916 i 1964 i que unia les ciutats de Barcelona i Madrid.
A l’inici de l’automoció a Catalunya, hi hagueren diversos intents de cobrir el trajecte Barcelona-Madrid amb el menor temps possible, encara que moltes d’aquestes temptatives no foren homologades i la prova no es considerà mai una cursa pròpiament dita El primer intent oficial del qual es té constància fou el que organitzà el Reial Moto Club de Catalunya al juny del 1916, que constava del recorregut d’anada i tornada a Madrid des de Barcelona Hi hagueren divuit participants i el guanyador fou Lluís Armangué David, que emprà un temps de 2828,24 h Després d’aquest intent se’n feren…
Escuderia Montjuïc
Circuit de Catalunya
Automobilisme
Entitat automobilística de Barcelona.
Creada l’any 1968, fou impulsada per empresaris catalans que importaren cotxes de competició d’alt nivell per competir en l’àmbit català, estatal i, poc després, internacional La seva primera cursa fou les 6 Hores de Montjuïc, el 1968, guanyada per Francesc Gòdia i Brian Muir al volant d’un Ford GT40 Un any més tard, Francesc Gòdia i Joan Fernàndez guanyaren les 12 Hores de Barcelona, també a Montjuïc, amb un Porsche 908 La firma Tergal finançà les seves activitats a partir del 1970, la qual cosa permeté obrir les curses a l’estranger Amb l’escuderia britànica Red Rose Racing,…