Resultats de la cerca
Es mostren 7 resultats
John Bacon

John Bacon
Escultura
Escultor anglès, autor d’obres de tema clàssic (Enees), d’escultures de contemporanis (Jordi III, Pitt) i d’alguns mausoleus a l’abadia de Westminster.
Membre de la Royal Academy 1761 El seu fill John Bacon , dit el Jove Londres 1777-1859, continuà la seva obra
John Gibson
Escultura
Escultor gal·lès.
Estudià amb ACanova i amb BThorwaldsen Entre les seves obres, totes dins la tendència neoclàssica, cal esmentar l’estàtua de la reina Victòria i la de Robert Peel, a Westminster
John Flaxman
Disseny i arts gràfiques
Escultura
Escultor i dibuixant anglès.
Residí a Roma 1787-94, on estudià l’antiguitat i el Renaixement i fou fortament influït per les teories de Winckelmann A Roma illustrà obres d’Homer, Èsquil i Dant Tornà a Londres i féu els monuments sepulcrals de lord Howe, de J Reynolds i de H Nelson 1808-16, a la catedral de Sant Pau Fou el representant principal del neoclassicisme a la Gran Bretanya, però el seu classicisme no és fred, gràcies a la forta espiritualitat romàntica que donà a les seves obres
John Rogers
Escultura
Escultor nord-americà.
Estudià a Roma 1850 Artista oficial, realitzà nombroses estàtues commemoratives, com les dedicades a JFReynolds i ALincoln a Filadèlfia o el grup de la Independència dels Estats Units Musée d’Art et d’Histoire, Ginebra
Nicholas Stone
Arquitectura
Escultura
Arquitecte i escultor anglès.
Treballà a Amsterdam amb Pieter de Keyser, i a Londres amb Inigo Jones, amb el qual collaborà en la construcció de Whitehall Féu també nombrosos monuments de caràcter funerari, entre els quals destaquen el del poeta John Donne catedral de Saint Paul, Londres i les tombes de Tanfield Burford i de Francis Verel Westminster
Cyprian Norwid
Escultura
Pintura
Literatura
Pintor, escultor i poeta polonès.
Com a escriptor, fou un innovador d’esperit profund Compongué poemes patriòtics Grazhdaninu Dzhonu Braunu ‘Al ciutadà John Brown’, 1851, Traurnaja rapsodija pam ‘ati Bema ‘Rapsòdia fúnebre a la memòria de Bem’, 1851 i Fortepiano Copena ‘El piano de Chopin’, 1864 Condemnà la civilització capitalista, però la influència que el catolicisme exercí sobre seu no li permeté de comprendre el moviment revolucionari de la seva època
estàtua eqüestre
Escultura
Escultura que representa una figura humana damunt un cavall.
Aquest motiu iconogràfic es remunta a l’antiguitat clàssica, on apareix principalment al revers de les monedes i en alguns relleus frisos del Partenó d’Atenes L’estàtua eqüestre exempta més antiga que hom conserva és la de bronze de Marc Aureli 170-180 dC que Miquel Àngel disposà al centre del Capitoli romà i fou paradigma de les representacions eqüestres del Renaixement, tant escultòriques Gattamelata , de Donatello, Colleone , de Verrochio, com pictòriques John Hawkwood , de Paolo Uccello, Carles V , de Ticià Des del s XVII, gairebé tots els sobirans tenen la seva estàtua…