Resultats de la cerca
Es mostren 21 resultats
Paranxet
Despoblat
Partida
Despoblat i partida del municipi de Massalavés (Ribera Alta), al sector oriental del terme, regada per la séquia de Paranxet, braç de la séquia reial del Xúquer.
El lloc és esmentat el 1244
pla del Realenc
Partida
Partida del municipi de Carcaixent (Ribera Alta), al N del terme, entre la vila i el riu dels Ullals.
Gavarial
Partida
Partida del municipi de Càrcer (Ribera Alta), al nord del terme, regada per la séquia de Gavarial, braçal de la séquia de Beneixida, derivada del riu de Sallent.
séquia d’Escalona
Agronomia
Construcció i obres públiques
Séquia de la Ribera, derivada del Xúquer per l’esquerra a la presa d’Escalona, després de la confluència amb el riu d’Escalona, dins el terme de Tous (Ribera Alta).
Fou concedida el 1593 per Felip II i ratificada l’any 1604 per Felip III a favor de Castelló de la Ribera rega, però, també, el terme de Sumacárcer i el d’Alcàntara amb un total de 1200 ha
séquia d’Anguilera
Agronomia
Construcció i obres públiques
Séquia de la Ribera Alta que pren l’aigua de la séquia reial del Xúquer i rega el terme municipal de Massalavés.
l’Almúnia
Partida
Partida del terme municipal d’Alzira (Ribera Alta), a l’esquerra del Xúquer, a la part interior de la darrera gran volta descrita pel riu abans d’arribar a la ciutat.
És regada per la séquia de l’Almúnia Era un antic lloc, documentat al s XIII
els Algadins
Partida
Partida del terme municipal d’Alginet (Ribera Alta), al voltant de l’antiga venta dels Algadins.
El barranc dels Algadins serví de tema a una de les poesies més conegudes de Teodor Llorente Vora el barranc dels Algadins Segons Joan Coromines, potser deriva del topònim Catí, del llatí catinus clot, cova
séquia d’Alfait
Agronomia
Construcció i obres públiques
Una de les séquies que porta l’aigua de la séquia reial del Xúquer al terme de Massalavés (Ribera Alta).
Xara
Partida
Partida del municipi d’Algemesí (Ribera Alta), al NW de la població, a l’esquerra del riu Magre.
Montolivet

Vista de la partida de Montolivet de Castelló de la Ribera
© Vicenç Salvador Torres Guerola
Partida
Partida del municipi de Castelló de la Ribera (Ribera Alta), al SE de la vila, regada per la séquia o braçal de Montolivet, derivada del Xúquer a través de la séquia de la Torre.