Resultats de la cerca
Es mostren 13 resultats
Sant Martí dels Castells
Caseria
Castell
Caseria, antic castell i parròquia, situat sobre un penyal, envoltat pel Segre, a l’W del municipi de Bellver de Cerdanya, Baixa Cerdanya.
El castell de Sant Martí existia ja el 1050, i sempre anà unit als de Miralles i Queralt, com a domini dels comtes de Cerdanya El 1134 fou infeudat als vescomtes de Castellbò, i més tard es considerà lloc reial El seu terme tenia 5 famílies el 1355 i una de sola a la fi del s XIX Del castell resten només escasses ruïnes i l’església romànica de Sant Martí, que fou parròquia del s XII en endavant Perdé la municipalitat a la fi del s XIX Hi ha un sol mas sota l’antiga església
El Rato
Caseria
Caseria del municipi de Castellfabib (Racó), al nord de la vila, vora el límit amb Aragó.
Cortariu
Caseria
Caseria del municipi de Bellver de Cerdanya (Baixa Cerdanya), a 1230 m alt., a l’esquerra del torrent de Pi, aigua amunt de Pi.
Lavascort
Caseria
Caseria del municipi de Bellver de Cerdanya (Baixa Cerdanya), a l’esquerra del Segre, prop de Baltarga.
Guerrero
Caseria
Caseria del municipi d’Ademús (Racó), a l’esquerra del Túria, aigua amunt de la vila.
Los Pajares
Caseria
Caseria del municipi de Castellfabib (Racó), a l’esquerra del riu Ebrón, prop de la seva confluència amb el Túria, al límit amb el terme de Torre Baja.
El Soto
Caseria
Caseria del municipi d’Ademús (Racó), a la dreta del Túria, al NE de la vila.
el Mas de los Mudos
Caseria
Caseria del municipi de Castellfabib (Racó), situada a la carretera d’Ademús a Terol, 6 km al SE del nucli urbà.
Tóveda
Caseria
Caseria del municipi de Castellfabib (Racó), al SW de la vila, dividida en els nuclis de Tóveda Alta i Tóveda Baja (per això és coneguda també per Tóvedas).