Resultats de la cerca
Es mostren 7 resultats
Peraltes
Caseria
Caseria del municipi d’Ossó de Sió (Urgell), al N del poble, a la dreta del Sió.
Rafalell
Caseria
Caseria del municipi de València, al sector occidental de l’antic terme de Rafalell i Vistabella
.
Era una antiga alqueria islàmica que Jaume I donà el 1248 a Ramon de Pujades
les Cases de Barbens
Caseria
Caseria del municipi d’Anglesola (Urgell), al NW del cap municip, prop del terme de Barbens, on hi ha una important explotació agrària.
L’antiga masia fou, des de temps antics, possessió del monestir de Poblet, que l’explotava directament o per arrendament els abats suenfrontaren sovint amb el batlle de Barbens i amb els senyors d’Anglesola El monestir portà aigua del riu d’Ondara durant la desamortització regava 174 jornals dels 231 que hi tenia La casa, molt reformada, conserva a la façana l’escut de l’abat Guimerà, que precisament es trobava a la granja la nit del 19 de novembre de 1575, quan es produí el paorós incendi de l’església del famós monestirpertanyent al monestir de Poblet
Montalé
Caseria
Caseria (267 m alt.) del municipi d’Ivars d’Urgell, al NE de la vila, camí de la Fuliola i del Tarròs.
Estigué unit a Montsuar Té una església dedicada a la Mare de Déu de Montserrat
Tarassó

Rec d’aspersió per a cereals, al Tarassó
© Fototeca.cat
Caseria
Caseria i antic terme del municipi d’Agramunt (Urgell), al S de la serra d’Almenara, a la plana, regada pel canal d’Urgell.
És extensa heretat que s’estén fins a la plana amb moltes terres de regadiu i que antigament havia tingut la categoria de terme
la Torreta
Caseria
Caseria del municipi de València (Horta), dins la parròquia de Castellar.
Formà part el s XIX del municipi de Russafa
Aladrell
Caseria
Caseria i antic municipi agregat al d’Agramunt (Urgell).
Una part de les terres són regades pel canal d’Urgell